آگهیو
آگهیو
برمات GT ایتالیایی با پیشرانهٔ چهار سیلندر

برمات GT ایتالیایی با پیشرانهٔ چهار سیلندر

اخیراً، همهٔ هایپرکارهایی که معرفی می‌شوند با اسب بخارهای چهاررقمی همراه هستند اما یک شرکت ایتالیایی تازه تأسیس بنام برمات (Bermat) با اولین محصول خود رویکرد متفاوتی را دنبال کرده است. این خودرو که برمات GT نام دارد، قصد دارد گرند توریسمو به سبک ایتالیایی را با طراحی قابل سفارشی‌سازی، نسخه‌های مختلف و ارقام پرفورمنسی مناسب احیا کند. برمات که دفتر مرکزی آن در شهر روورتو واقع است، نام خود را از ابتدای نام مؤسس خود یعنی «متیو برتزولو» گرفته است. این خودرو با همکاری JAS Motorsport توسعه پیدا کرده و توسط استودیوی کامال طراحی شده است.

 

برمات فعلاً فقط نسخهٔ مخصوص پیست سوپراسپرت خود را با نام GT پیستا معرفی کرده است که در نیمهٔ اول سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد اما پس‌ازآن نسخهٔ خیابانی در دو مدل بنزینی و تمام الکتریکی هم ارائه خواهد شد. به گفتهٔ طراح برمات GT، این خودرو با الهام از یک شیء پرندهٔ ناشناس الهام گرفته که به زمین بازگردانده شده است. بااین‌حال، طراحی بخش جلوی این سوپراسپرت جدید تا حدودی به آسکاری شبیه به نظر می‌رسد و در عقب هم شباهت‌هایی به مک‌لارن P1 GTR و لافراری دارد. درمجموع اما برمات GT یک سوپرکار خوش استایل است که دماغهٔ تیز و کم‌ارتفاع، درهای گالوینگ، قطعات فیبر کربنی فراوان و ورودی‌های هوای جانبی زردرنگ لز ویژگی‌های آن هستند.

نسخهٔ مخصوص پیست این خودرو یعنی GT پیستا با رنگ‌آمیزی مسابقه‌ای و اسپویلر عقب ثابت ارائه می‌شود. این ماشین ۴,۶۰۰ میلی‌متر طول، ۲,۰۰۰ میلی‌متر عرض و ۱,۲۰۰ میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲,۶۰۰ میلی‌متر است. به لطف بدنهٔ فیبر کربنی و مونوکوک سبک‌وزن T-MM، وزن برمات حدود ۱۱۰۰ کیلوگرم بوده و با مقررات ایمنی فیا برای گروه CN هم مطابقت دارد.

 

 

GT پیستا به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری سوپرشارژ مجهز است که به‌صورت طولی نصب شده و بین ۳۲۰ تا ۴۰۰ اسب بخار قدرت و تا ۴۵۰ نیوتن متر گشتاوری تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ سکوئنشال به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و به کمک دیفرانسیل قفل شونده، خودرو در حدود ۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این سوپراسپرت جدید روی رینگ‌های ۱۹ اینچی OZ با لاستیک‌های پیرلی ۲۴۵ در جلو و ۲۶۵ در عقب قرار گرفته و ترمزهایی با دیسک‌های ۳۸۰ میلی‌متری خنک شونده و کالیپرهای شش پیستونه در جلو و ۳۵۵ میلی‌متری با کالیپرهای چهار پیستونه در عقب هم وظیفهٔ متوقف کردن آن‌را بر عهده دارند.

در داخل خودرو یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲ اینچی دیده می‌شود که توسط دریچه‌های تهویه احاطه شده و طراحی داخلی جدیدترین مدل‌های فراری را به یاد می‌آورد. نسخهٔ پیستا غربیلک فرمان مسابقه‌ای با دکمه‌های فراوان دارد درحالی‌که غربیلک نسخهٔ جاده‌ای از نوع معمولی بوده و دکمه‌های کمتری روی آن به چشم می‌خورد. هرچند برمات به امکان شخصی‌سازی بالای سوپراسپرت خود اشاره کرده اما به نظر می‌رسد این سفارشی‌سازی صرفاً به رنگ بدنه و تریم‌های داخلی محدود باشد.

 

برمات فعلاً اطلاعاتی در مورد GT خیابانی و همین‌طور نسخهٔ الکتریکی آن منتشر نکرده اما انتظار می‌رود این نسخه در سال ۲۰۲۲ از راه برسد. قیمت و تیراژ تولید این سوپراسپرت تازه‌وارد ایتالیایی هم هنوز اعلام نشده است.

 

 

 

منبع:pedal.ir

کانسپت مینی ویژن اوربانات در دنیای واقعی

میشن R کانسپت در مونیخ

معرفی لندروور دیفندر ۲۰۲۲

اولین محصول الکتریکی جنسیس معرفی شد

معرفی تویوتا فورچونر GR Sport

معرفی مک لارن اسپیدتیل آلبرت

معرفی هیوندای الانترا N

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط