رازهای فروش موفق، چگونه فروش موفقی داشته باشیم؟ برایان تریسی رمز و رازهای فروش موفق را به شما می گوید.
برایان تریسی، رئیس شرکت بینالمللی برایان تریسی در سولانا بیچ، کالیفرنیا، نویسنده چندین کتاب از جمله استراتژیهای فروش پیشرفته و کتاب کوچک بزرگ در زمینه فروش موفق است. با این مقاله همراه باشید تا بدانید چگونه باید بفروشید.
۱. مزایا را بفروشید نه ویژگی ها
بزرگترین اشتباه کارآفرینان در تمرکز بر محصول یا خدماتشان است. تریسی می گوید، بلکه مهم این است که چه کاری انجام می دهد. او توضیح می دهد: “یک محصول غذایی سالم حاوی مواد مغذی مفید برای بدن است. این چیزی است که این محصول انجام می دهد این است که مشتری را لاغرتر، پرانرژی تر می کند و قادر به انجام کارهای بیشتری با خواب کمتر است.” “همیشه بر این تمرکز کنید که محصول شما چگونه به نفع مشتری شما خواهد بود.”
۲. به افرادی که احتمال خرید دارند بفروشید.
بهترین مشتریان شما علاقه زیادی به محصول یا خدمات شما و منابع مالی برای خرید آن دارند. آنها کسانی هستند که سریعتر خرید می کنند. تریسی پیشنهاد میکند: «اگر دستگاههای فتوکپی میفروشید، سعی نکنید آنها را به افرادی بفروشید که قبلاً خرید نکردهاند. “به کسانی که قبلاً یکی دارند، یا به کسانی که میشناسید علاقه مند به خرید آن هستند بفروشید. به آنها نشان دهید که چگونه مال شما برتر است.”
۳. محصول خود را متمایز کنید.
چرا یک مشتری باید از شما خرید کند نه از رقیب شما؟ تریسی پیشنهاد میکند حداقل سه ویژگی ارائه دهید که به مشتری دلیلی برای خرید از شما میدهد. تریسی توضیح می دهد: “مردم دوست ندارند از منطقه راحتی خود خارج شوند تا چیز جدیدی را امتحان کنند. بنابراین، سه دلیل خوب برای امتحان محصول خود به آنها ارائه دهید.” “مثلاً، محصول یا خدمات شما سریعتر عمل میکند، ارزانتر است، و دارای سطح کیفی بالاتری از مواد تشکیل دهنده است.”
۴. رو در رو شوید.
خرج کردن مبالغ هنگفتی برای تبلیغات رسانه های چاپی یا پست مستقیم یکی از کم اثرترین راه ها برای کارآفرینانی است که برای اولین بار کسب و کار خود را ایجاد می کنند. هیچ میانبری برای رویکرد شخصی وجود ندارد. با مشتری خود روبرو شوید – اگر نه حضوری، حداقل از طریق تلفن.
۵. بر فروش دوم تمرکز کنید.
نزدیک به ۸۵ درصد از کل فروش ها به صورت شفاهی انجام می شود. تریسی میگوید: «آنها نتیجه این هستند که کسی به دوست یا همکارش میگوید محصول یا خدماتی را بخرد، زیرا مشتری راضی بود.» بنابراین، روی توسعه تجارت آینده و ارجاع با هر مشتری تمرکز کنید. “هر کاری که انجام می دهید باید برای فروش دوم باشد. از خود بپرسید: آیا این تجربه آنقدر رضایت بخش خواهد بود که مشتری من دوباره از من خرید کند یا به دوستانش بگوید؟”
اگر تمایل داشتید این مطلب هم ممکن هست برای شما جالب باشد: