آگهي رايگان آگهيو
آگهي رايگان آگهيو
معرفي خودروي بنتلی مولینر باتور Bentley Mulliner Batur

معرفی خودروی بنتلی مولینر باتور Bentley Mulliner Batur

بنتلی موتورز از بنتلی مولینر باتور پرده برداری کرد Bentley Mulliner Batur – یک کوپه تورینگ بزرگ دو در جدید محدود به ۱۸ قطعه سری که مظهر شروع یک انقلاب طراحی در بنتلی است.

Batur که توسط مدیر طراحی Andreas Mindt و تیمش ساخته شده است، ویترینی از DNA طراحی جدید است که در نهایت طراحی طیف آینده خودروهای الکتریکی باتری (BEV) بنتلی را هدایت خواهد کرد.

(این متن توسط یک مترجم هوشمند اینترنتی ترجمه شده است)
معرفی خودروی بنتلی مولینر باتور Bentley Mulliner Batur
معرفی خودروی بنتلی مولینر باتور Bentley Mulliner Batur
معرفی خودروی بنتلی مولینر باتور Bentley Mulliner Batur
معرفی خودروی بنتلی مولینر باتور Bentley Mulliner Batur

مجموعه ای از تنها ۱۸ نمونه سری از Batur جدیدترین پروژه توسط بخش سفارشی و مربی سازی داخلی بنتلی، مولینر، است و جانشین Bacalar می شود – مجموعه ای از ۱۲ بارچتا که به طور جداگانه مشخص شده، طراحی و ساخته شده اند که ساخت مربیگری را در بنتلی دوباره راه اندازی کردند. مانند سلف خود – Bacalar – Batur از یک بدنه طبیعی زیبا از آب نامگذاری شده است. دریاچه باتور یک دریاچه با عمق ۸۸ متر و دهانه ۱۶ کیلومتر مربعی در کینتامانی در جزیره بالی، اندونزی است و آب غنی از مواد مغذی را برای چشمه های آب گرم محلی و کشاورزی فراهم می کند.

باتور همچنین قدرتمندترین بنتلی تا کنون خواهد بود، با نسخه ای با قدرت ۷۴۰+ اسب بخار از موتور ۶.۰ لیتری دو توربوشارژ W12 نمادین، مونتاژ شده دستی که به طور استعاری و به معنای واقعی کلمه موفقیت بنتلی را در دو دهه گذشته تقویت کرده است. همانطور که موتور به عنوان بخشی از ماجرای تبدیل Beyond100 بنتلی به سمت برقی شدن کامل، وارد سال های بزرگ بنتلی می شود. عملکرد موتور با پیشرفته‌ترین شاسی‌های بنتلی با سیستم تعلیق بادی تنظیم‌شده سرعت، کنترل ضد رول فعال الکتریکی، eLSD، فرمان چهارچرخ و بردار گشتاور مطابقت دارد.

همه ۱۸ نمونه از Batur قبلا رزرو شده اند. هر یک به طور مشترک با هر مشتری طراحی می شود که توسط تیم طراحی داخلی مولینر هدایت می شود. مشتریان قادر خواهند بود رنگ و پرداخت تقریباً هر سطح Batur را مشخص کنند تا خودرویی به همان اندازه که دلخواهشان هست ایجاد کنند. سپس هر یک از آنها در طول چند ماه در کارگاه مولینر در کارخانه کربن خنثی بنتلی در کرو، انگلستان، ساخته خواهد شد و اولین تحویل آن در اواسط سال ۲۰۲۳ پیش بینی می شود.

Batur در جشن امضای بنتلی در هفته خودروی مونتری، در حضور تقریباً ۵۰۰ مهمان VIP، توسط رئیس و مدیر اجرایی بنتلی، آدریان هالمارک، رونمایی شد.

یک انقلاب طراحی

طراحی باتور کار مدیر طراحی بنتلی، آندریاس مینت، و تیمش از جمله رئیس طراحی بیرونی، توبیاس سوهلمن و رئیس طراحی داخلی، اندرو هارت بارون است. دی‌ان‌ای طراحی بنتلی که باعث ایجاد خانواده‌های Continental GT، Flying Spur و Bentayga شده است، برای Batur متحول شده است و تم‌ها، رویکردها و جزئیات جدیدی را معرفی می‌کند. زبان فرم جدید فصل جدیدی را برای طراحی بنتلی، به عنوان بخشی از سفر تحول آفرین Beyond100 بنتلی برای تبدیل شدن به شرکت پیشرو در حمل و نقل لوکس پایدار در جهان، تعریف می کند.

Batur اصول طراحی را پیش‌نمایش می‌کند که منجر به توسعه اولین BEV این شرکت – که در سال ۲۰۲۵ عرضه می‌شود – و خانواده‌های خودروهای بعد از آن است.

آندریاس ماینت این طراحی را توضیح می دهد: “برای هر تیم طراحی، فرصت بازتعریف قوانین خودمان هیجان انگیزترین چالش است. ما زبان طراحی بنتلی را دوباره تصور کرده ایم، تا حدی تداوم را به گذشته و حال حفظ می کنیم و در عین حال عناصر کلیدی را به شدت تغییر می دهیم.

پروژه استثنایی مولینر بعدی

پل ویلیامز، مدیر مولینر، می‌گوید: “با Bacalar، ما اشتهای مشتریان خود را برای بنتلی‌های واقعا سفارشی و فردی ثابت کردیم. ما با Batur در حال ساختن این داستان هستیم و این واقعیت که همه ۱۸ خودرو قبلا رزرو شده‌اند، گواه آن است. با توجه به این واقعیت که تیم طراحی ما در حال ایجاد خودروهایی هستند که مشتریان ما می خواهند بخرند. Batur نه تنها یک بنتلی زیبا و دست ساز است – بلکه عضو بعدی یک سری خودروهای برجسته است که توسط Mulliner ساخته شده است، که شامل ماشین مورد علاقه WO Bentley در ۸ لیتری و اکنون واقعاً نمادین R-Type Continental.”

 

جزئیات بیرونی

فراتر از فرم بیرونی خودرو، مجموعه ای تقریبا بی پایان از انتخاب ها برای مالک آینده هر خودرو وجود دارد. انتخاب رنگ بی نهایت است – با پالت رنگ کامل مولینر شروع می شود و به رنگ های کاملا سفارشی و حتی گرافیک های نقاشی شده با دست ادامه می دهد.

اضافات آیرودینامیکی اسپلیتر جلو، رکاب‌های جانبی و دیفیوزر عقب را می‌توان هم در فیبر کربن یا هم در کامپوزیت فیبر طبیعی جدید و پایدار ساخت.

چراغ های بیرونی می‌تواند هر ترکیبی از روشن و تیره، ساتن یا براق یا حتی تیتانیوم باشد. همانطور که در اولین ماشین وجود دارد، گزینه دیگری رنگ کنتراست درجه بندی شده با جلوپنجره است که جلوه ای پر جنب و جوش را دارد.

Batur روی چرخ‌های منحصربه‌فرد ۲۲ اینچی قرار می‌گیرد و گزینه استاندارد به رنگ کریستال مشکی رنگ شده و سپس سطح روشن تراش داده شده و صیقل داده می‌شود. یک گزینه تیره‌تر، چهره‌های براق تیره را با پره‌های ساتن ترکیب می‌کند، در حالی که مشتریان می‌توانند چرخ‌ها را هم رنگ کنند. به بدنه با یا بدون پرداخت کنتراست، یا انتخاب رنگ کنتراست کاملا متفاوت.

خودروی معرفی شده در مونتری برای نمایش زبان فرم Batur مشخص شده است. رنگ بیرونی یک رنگ سفارشی – نقره‌ای مرواریدی Bonneville – است که کنتراست روانی را در سطوح منحنی ایجاد می‌کند. بدنه توسط جداکننده های فیبر کربنی جلو، رکاب های جانبی و دیفیوزر عقب با رنگ کریستال مشکی برجسته شده است. جلوی خودرو دارای جلوپنجره ای با هنر استثنایی است – با ماتریس اصلی به رنگ تیتانیوم تیره براق، برجسته شده با شورون های کنتراست در الگوی افقی آمبره که از نارنجی Hyperactive در مرکز جریان دارد و به تدریج به طرفین تاریک می شود و به کریستال سیاه می رسد. خط “کلاه بی پایان” با رنگ تیتانیوم ساتن به پایان رسیده است، همانطور که چرخ های ۲۲ اینچی – با پره ها از تیتانیوم تیره ساتن برای مطابقت با جلوپنجره.

معرفی خودروی بنتلی مولینر باتور Bentley Mulliner Batur
معرفی خودروی بنتلی مولینر باتور Bentley Mulliner Batur
معرفی خودروی بنتلی مولینر باتور Bentley Mulliner Batur
معرفی خودروی بنتلی مولینر باتور Bentley Mulliner Batur

کابینی از زیبایی سفارشی پایدار

فضای داخلی دو صندلی Batur برای شخصی سازی نهایی و تورهای بزرگ در مسافت های طولانی طراحی شده است. Batur با الهام از موفقیت طراحی داخلی باکالار، بر اساس عناصر اصلی طراحی کابین باکالار ساخته شده و ویژگی های لوکس پایدار جدید را اضافه می کند.

هر عنصر کابین مطابق با مشخصات مشتری طراحی شده است. مشتریان می توانند از بین انواع مواد داخلی پایدار انتخاب کنند، از جمله:

چرم کم کربن تهیه شده از اسکاتلند، که مسافت قابل توجهی کمتر از چرم تولید شده از خارج از بریتانیا را طی می کند.
چرم ماندگار ایتالیایی، در پنج رنگ مختلف.
دینامیکا، ماده‌ای پایدار مانند جیر جایگزین چرم.
طیف وسیعی از روکش های موجود برای فاسیاها شامل یک ماده جدید برای بنتلی – کامپوزیت الیاف طبیعی است که جایگزینی پایدار برای فیبر کربن است. کامپوزیت الیاف طبیعی که به صورت بافت پارچه‌ای ۲×۲ و با لاک ساتن ساخته شده است، بافت پایدار جدیدی را به کابین می‌آورد. صرف نظر از روکش انتخابی، پانل نمای سرنشین با یک اچینگ منحصر به فرد از امضای صوتی موتور W12 تکمیل شده است – و اچینگ سفارشی نیز در دسترس است.

آخرین عناصر پایدار، فرش‌هایی هستند که برای اولین بار برای بنتلی، با چرم هماهنگ شده و از نخ بازیافتی ساخته شده‌اند.

مشتریان بین درمان های روشن یا تاریک برای روشنایی داخلی انتخاب می کنند و گزینه های تیتانیوم نیز موجود است. برخی از کنترل‌ها – مانند توقف‌های اندام برای تهویه – حتی در طلای ۱۸ عیار چاپ سه بعدی در دسترس هستند.

فضای داخلی لانچ Batur با دست با ترکیبی خیره کننده از مشکی، قرمز و نارنجی – به طور خاص، Beluga، Hotspur و Hyperactive تزئین شده است. پوست اصلی بلوگا با چرم جدید و حتی پایدارتر کم کربن نارنجی مولینر Hyperactive در تضاد است. یک بافت مکمل با استفاده از Dinamica – جایگزینی مانند جیر برای چرم – در هر دو Beluga و Hotspur ایجاد می شود. “Batur Chevrons” منحصر به فرد تا بال های بیرونی صندلی ها با دست با نخ نارنجی Snap گلدوزی شده است، در حالی که باقی مانده اثاثه یا لوازم داخلی دارای یک نخ سفید در تضاد است. المان‌های نرم با یک لوله‌کشی جدید پردار در Beluga، با لوله‌های نارنجی Hyperactive به مرکز صندلی‌ها و روکش Hyperactive Orange در قسمت پایینی فرمان تکمیل شده‌اند.

روکش‌های پانل ابزار، فاسیاها و درها به رنگ مشکی براق هستند، با یک «محو شدن گیتار» به Fine Brodgar که از فاسیاها به درها می‌ریزد، قبل از اینکه دوباره به رنگ مشکی محو شود. فاسیا با یک قطعه هنری منحصر به فرد تکمیل می شود – یک موج صوتی حکاکی شده با لیزر، که نشان دهنده صدای منحصر به فرد تولید شده توسط موتور W12 است. عناصر فلزی داخلی ترکیبی از آلومینیوم آنودایز مشکی و تیتانیوم ساتن است که با انتخابگر دینامیک درایو بنتلی طلای ۱۸ عیار و نوار مرکزی فرمان ساعت ۱۲ تکمیل شده است.

معرفی خودروی بنتلی مولینر باتور Bentley Mulliner Batur
معرفی خودروی بنتلی مولینر باتور Bentley Mulliner Batur
معرفی خودروی بنتلی مولینر باتور Bentley Mulliner Batur
معرفی خودروی بنتلی مولینر باتور Bentley Mulliner Batur
معرفی خودروی بنتلی مولینر باتور Bentley Mulliner Batur
معرفی خودروی بنتلی مولینر باتور Bentley Mulliner Batur

موتور و فنی

باتور دارای بیشترین قدرت موتوری است که تاکنون در بنتلی نصب شده است. موتور ۶.۰ لیتری W12 که تولد دوباره بنتلی را با کانتیننتال GT در سال ۲۰۰۲ آغاز کرد، از آن زمان تاکنون چندین بار طراحی شده است و اکنون پیشرفته‌ترین موتور دوازده سیلندر در جهان است. همیشه در کارخانه کربن خنثی بنتلی در کرو، انگلستان به صورت دستی ساخته شده است.

برای Batur، یک سیستم ورودی جدید، توربوشارژرهای ارتقا یافته، اینترکولرهای جدید و کالیبراسیون مجدد گسترده با قدرت بیش از ۷۴۰ اسب بخار و گشتاور ۱۰۰۰ نیوتن متر، برای ارائه عملکرد استثنایی برای این گرند تور جدید اوج. این پیشرفت موتور به منظور تجلیل از دستاوردهای آن در طول ۲۰ سال است که در این مدت برای تولید نزدیک به ۴۰٪ قدرت بیشتر در حالی که مصرف سوخت ۲۵٪ بهبود یافته است، توسعه یافته است. برای Batur، W12 با گیربکس هشت سرعته دوکلاچه بنتلی و یک اگزوز اسپورت جفت شده است تا موسیقی متنی مطابق با سطح عملکرد ارائه دهد. کل سیستم اگزوز از تیتانیوم است، در حالی که فینیشرها برای اولین بار برای بنتلی از تیتانیوم پرینت سه بعدی شده اند.

همانطور که بنتلی به سمت عصر برقی شدن پیش می رود، W12 وارد سال گرگ و میش خود می شود. قبل از بازنشستگی، این شاهکار مهندسی شایسته تقدیر است و Batur خانه عالی برای توسعه نهایی عملکرد W12 است.

یک سیستم شاسی یکپارچه

باتور علاوه بر اینکه قدرتمندترین و انحصاری ترین کوپه بنتلی تا به امروز است، پویاترین نیز خواهد بود.

فنرهای هوای سه محفظه تطبیقی ​​هر کدام دارای سه محفظه قابل تعویض هستند که باعث تغییر حجم فنر هوا و بنابراین سفتی موثر آن می شود. راننده می تواند با استفاده از کنترل چهار حالته Drive Dynamics در کنسول مرکزی، تعادل بین راحتی سواری و کنترل بدنه را انتخاب کند و بین Sport، Bentley، Comfort و Custom یکی را انتخاب کند.

Drive Dynamics Control همچنین رفتار سیستم کنترل ضد غلتش فعال الکتریکی ۴۸ ولتی را تغییر می دهد که می تواند حداکثر ۱۳۰۰ نیوتن متر گشتاور ضد غلتش را در ۰.۳ ثانیه ایجاد کند یا چرخ ها را در هر دو انتهای هر محور به طور کامل جدا کند. همچنین می‌توان از سیستم کنترل ضد غلت برای تنظیم سفتی رول جلو به عقب استفاده کرد که به باتور چرخش دقیق‌تر و توانایی بیشتری برای متعادل کردن خودرو روی دریچه گاز در حالت اسپرت می‌دهد.

کشش کلی و چسبندگی در پیچ ها با استفاده از دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی (eLSD) به حداکثر می رسد که به طور فعال گشتاور را در سراسر شاسی هدایت می کند. این با بردار گشتاور توسط ترمز تکمیل می‌شود، به این ترتیب خودرو می‌تواند به آرامی چرخ عقب را در هنگام چرخش برای واکنش بیشتر در محور جلو ترمز کند، و همچنین به آرامی هر دو چرخ داخلی را در خروجی از گوشه ترمز کند تا قدرت را به چرخ‌های خارجی منتقل کند. برای کشش بهتر

ترمزگیری از طریق سیستم ترمز CSiC (کربن-سیلیکون-کاربید) بنتلی، با دیسک های ۴۴۰ میلی متری جلو و ۴۱۰ میلی متری عقب، با کالیپرهای ۱۰ پیستونی جلو و چهار پیستونه عقب انجام می شود. Batur بر روی چرخ های سفارشی ۲۲ اینچی با لاستیک های پیرلی سوار می شود.

اگر اهل خودرو هستید این ها را هم بخوانید:

آزمایش‌های نهایی خودروی پرندهٔ AirCar

ریماک نورا سریعترین خودروی دنیا

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

Leave a comment