آگهي رايگان آگهيو
آگهي رايگان آگهيو
موثرترين راه تبليغ

موثر ترین راه تبلیغات چیست؟

موثر ترین راه تبلیغات چیست؟ جدید ترین راه های تبلیغات موثر در سال ۲۰۲۲ و موثرترین و بهترین راه را در این مقاله می خوانیم. از تبلیغات و خبرنامه های فیس بوک گرفته تا چاپ سنتی و روابط عمومی، راه های زیادی برای تبلیغ کسب و کار کوچک شما وجود دارد. اما چگونه می توان فهمید که کدام یک بهترین است؟

فهرست مطالبی که می خوانیم:

  1. روابط رسانه ای
  2. رسانه های اجتماعی 
  3. تبلیغات دیجیتال
  4. تبلیغات مطبوعاتی
  5. ایمیل مستقیم 
  6. بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
  7. بازاریابی ایمیلی

۱. روابط رسانه ای
همچنین به عنوان روابط عمومی شناخته می شود، روابط رسانه ای به سادگی دریافت مقالاتی در مورد شما و کسب و کار شما در نشریات و وب سایت های آنلاین آنهاست.

شاید شما برنده یک قرارداد جدید، راه اندازی یک محصول یا خدمات جدید، منصوب افراد جدید یا به دست آوردن نتایج رکوردی شده اید. ممکن است اتفاق عجیبی در تجارت شما افتاده باشد یا به نقطه عطفی مانند سالگرد رسیده باشید یا تعداد قابل توجهی از اقلام را فروخته باشید. راه دیگر برای دریافت پوشش، مشاوره دادن یا داشتن دیدگاه های قوی در مورد یک موضوع و آمادگی برای بیان آشکار آنها است.

مزایای روابط عمومی چیست؟

به شرطی که در مکان های “درست” ظاهر شوید، توسط مخاطبان هدف خود دیده خواهید شد. اگر یک تجارت مهندسی دارید، از دیده شدن در نشریات تجاری منتخب سود خواهید برد. با این حال، اگر مایل به افزایش آگاهی از کافه خود هستید، روزنامه ها و مجلات محلی مکان هایی هستند که می توانید در آن حضور داشته باشید.

چنین پوشش رسانه‌ای نه تنها نمایه شما را افزایش می‌دهد، بلکه برای انتقال پیام‌های واقعی مهم در مورد کسب‌وکار شما، همراه با ترویج ارزش‌ها و فرهنگ آن ایده‌آل است.

آیا باید از آژانس روابط عمومی استفاده کنم؟

اگرچه می‌توانید خودتان با یک خبرنگار یا روزنامه‌نگار تماس بگیرید تا درباره یک داستان بالقوه به آنها بگویید، اما این می‌تواند دلهره‌آور به نظر برسد، بنابراین ممکن است بخواهید از یک آژانس روابط عمومی متخصص استفاده کنید. آنها می توانند:

با روزنامه نگاران برخورد کنید و داستان های کسب و کار خود را شناسایی کنید
به شما در مورد بهترین مکان ها برای نمایش مقالات و نحوه “پیشنهاد کردن” توصیه می کند
محتوای اصلی وب سایت خود را در اختیار شما قرار می دهد
با این حال، هیچ تضمینی وجود ندارد که قطعه شما نمایش داده شود. این به قدرت داستان خلاصه می شود – باز هم، به همین دلیل است که استفاده از آژانس توصیه می شود زیرا آنها به طور غریزی می دانند که چه چیزی کارساز است.

برای نوشتن اولین بیانیه مطبوعاتی خود آماده اید؟

ویدیوهای رایگان را از کارشناسان روابط عمومی در مورد چگونگی ایجاد یک بیانیه مطبوعاتی که توجه را جلب می کند و کشف کنید که برای موفقیت باید شامل چه مواردی باشید، تماشا کنید.

۲. رسانه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی در صورت استفاده موثر نقش مهمی در بازاریابی کسب و کار شما دارند. با بیش از ۵۳ میلیون کاربر فعال گزارش شده در بریتانیا تا ژانویه ۲۰۲۱، فرصت دسترسی و تعامل با چنین مخاطب عظیمی را نباید از دست داد.

رسانه های اجتماعی راهی عالی برای ارتباط با افرادی است که قبلاً با برند شما درگیر هستند و کسب و کار را به افرادی که هنوز شما را کشف نکرده اند معرفی می کنند. تحقیقات اخیر نشان داد که ۵۸ درصد از مصرف کنندگان قبل از بازدید از وب سایت، از صفحات اجتماعی یک برند بازدید می کنند .

اهداف کسب و کار شما چیست؟

قبل از شروع توسعه یک کمپین بازاریابی رسانه های اجتماعی، باید اهداف تجاری و برنامه بازاریابی خود را در نظر بگیرید . آیا می خواهید به مخاطبان بیشتری دسترسی داشته باشید، ترافیک بیشتری را به وب سایت خود ایجاد کنید یا فروش محصول را افزایش دهید؟

همچنین مهم است که بدانید مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند، احتمالاً از چه پلتفرم هایی استفاده می کنند و چه نوع محتوایی برای آنها مفید و جذاب خواهد بود. راهنمای ما در مورد پلتفرم های رسانه های اجتماعی به شما کمک می کند تا مورد مناسب خود را پیدا کنید.

چه چیزی در شبکه های اجتماعی پست کنم؟

ایجاد محتوای مرتبط برای مخاطبان برای موفقیت رسانه های اجتماعی شما، چه در فیس بوک ، توییتر یا اینستاگرام بسیار مهم است. هنگام ایجاد محتوا، به این فکر کنید که مخاطب شما می خواهد چه چیزی را ببیند و در ازای توجه آنها چه محتوای ارزشمندی را می توانید به آنها بدهید.

اگر در یک صنعت مبتنی بر خدمات هستید، منابع رایگان و نکات کسب‌وکارتان می‌تواند راه درازی را به شما ارائه دهد – در هنگام جستجوی اطلاعات، به مشتریان جدید بالقوه تبدیل خواهید شد. اگر شما یک محصول یا برند هستید، روی عکاسی و ویدئو سرمایه گذاری کنید و هویت برند ثابتی را با دارایی های خود ایجاد کنید. همچنین ارزش این را دارد که بدانید ویدیو یکی از جذاب‌ترین دارایی‌ها است، بنابراین تا حد امکان از آن استفاده کنید.

رسانه های اجتماعی فقط قرار دادن محتوای مناسب نیست. به عنوان یک کسب و کار، شما باید یک مکالمه دو طرفه با مخاطبان خود ایجاد کنید تا آنها یک ارتباط انسانی را احساس کنند و شما را به یاد ماندنی تر کند و احتمال بیشتری برای حفظ فالوور داشته باشد.

مهم است که به طور منظم کانال های خود را بررسی کنید تا بفهمید چه چیزی کار می کند. هر پلت فرم اجتماعی تجزیه و تحلیل اولیه را ارائه می دهد. این تمرین خوبی است که به صورت هفتگی و ماهانه به تجزیه و تحلیل عمیق خود بپردازید تا استراتژی خود را برای به حداکثر رساندن نتایج تجزیه و تحلیل، بررسی و تنظیم کنید.

راهنمای رایگان ما را دانلود کنید و همین امروز شروع به بهبود استراتژی دیجیتال خود کنید
برنامه ریز رسانه های اجتماعی رایگان
به راحتی می توان چک لیست های حوزه های کلیدی استراتژی دیجیتال خود را دنبال کرد
۱۰ راه برای ایجاد یک تبلیغ آنلاین موفق

۳. تبلیغات دیجیتال
هدف قرار دادن مخاطبان خاص، اجرای استراتژی های مبتنی بر داده و ارائه نتایج قابل اندازه گیری تنها تعدادی از مزایای بازاریابی کسب و کار شما از طریق تبلیغات دیجیتال است. کانال های اصلی تبلیغات دیجیتال عبارتند از PPC (پرداخت به ازای کلیک)، نمایش و شبکه های اجتماعی پولی. همه آنها در دستگاه های تلفن همراه و دسکتاپ اجرا می شوند.

تبلیغات دیجیتال می‌تواند یک میدان مین باشد، اما کاملاً شفاف و پاسخگو است – شما می‌توانید ببینید که بودجه شما کجا رفته است و کدام جنبه‌های کمپین شما مؤثرترین بوده است.

پرداخت به ازای کلیک چیست؟

کمپین های جستجو (PPC) اغلب در Google Ads اجرا می شوند که شبکه تبلیغات آنلاین خود گوگل است. آنها می توانند به شما کمک کنند تا برای مخاطبان هدف خود تبلیغ کنید و در عین حال هزینه تبلیغات را بهینه کنید تا بهترین بازده سرمایه را داشته باشید. کمپین های PPC را می توان به گونه ای تنظیم کرد که تبلیغات شما فقط به افرادی نشان داده شود که جستجویی مرتبط با محصول یا خدمات شما انجام داده اند.

تبلیغات نمایشی چیست؟

اگر هدف شما بیشتر در مورد آگاهی از برند است و نه سرنخ، پس باید به جای آن تبلیغات نمایشی را در نظر بگیرید.

باور کنید یا نه، شبکه نمایش گوگل (GDN) ادعا می کند که به ۹۰ درصد از کل کاربران اینترنت در سراسر جهان دسترسی دارد. این شبکه گسترده ای از صفحات وب، سایت های خبری، وبلاگ ها، پلتفرم های ویدئویی مانند یوتیوب و ارائه دهندگان ایمیل مانند Gmail است.

کاربرانی که در حال مرور سایت‌ها در داخل GDN هستند ممکن است هنوز به محصول یا خدمات شما علاقه‌ای نداشته باشند، اما شما این فرصت را خواهید داشت که آن را در اختیار آنها قرار دهید. حتی می‌توانید برای کاربرانی که قبلاً از سایت شما بازدید کرده‌اند، اما به آنها تبدیل نشده‌اند، بازاریابی مجدد کنید تا راه‌حل‌هایی را که کسب‌وکارتان می‌تواند به آنها ارائه دهد، یادآوری کنید.

علاوه بر GDN، ناشران مانند Mail Metro Media به شما امکان می‌دهند در سایت‌های خود – MailOnline، thisismoney.co.uk، Metro.co.uk، و inews.co.uk – با استفاده از پلت‌فرم مدیریت تبلیغات سلف‌سرویس تبلیغ کنید. شما می توانید با هدف قرار دادن جغرافیا، علاقه و مرحله زندگی به مشتریان در سطح محلی دسترسی پیدا کنید. اگر دارایی های دیجیتالی آماده ندارید، یک ابزار سازنده خلاقانه با استفاده آسان دارد. به سادگی قالب خود را انتخاب کنید، بودجه خود را تنظیم کنید و کمپین شما می تواند در عرض ۲۴ ساعت به صورت زنده پخش شود.

تبلیغات اجتماعی پولی چیست؟

در حالی که تنظیم پروفایل های رسانه های اجتماعی رایگان است، سرمایه گذاری روی محتوای پولی را نیز در نظر بگیرید، به ویژه در فیس بوک و اینستاگرام. در اصطلاح اولیه، این بدان معناست که شما یک بودجه مشخص را به یک پست اختصاص می‌دهید که دسترسی آن را افزایش می‌دهد و به افراد بیشتری اجازه می‌دهد آن را ببینند.

فیس بوک ، بزرگترین شبکه اجتماعی جهان، اگر می خواهید کسب و کار خود را به روشی بسیار هدفمند تبلیغ کنید، جایگزینی عالی برای گوگل است. شما می توانید این کار را با راه اندازی کمپین های تبلیغاتی با هدف قرار دادن کاربران بر اساس سن، جنسیت، مکان، عنوان شغل، علایق و حتی رفتار انجام دهید. آنها متن، تصویر و ویدیوهای نمایش داده شده در داستان های فیس بوک، ویدیوهای درون جریانی، جستجو و پیام های فیس بوک، مقالات و برنامه فیس بوک را مشاهده خواهند کرد.

اگر تصمیم دارید آژانسی را برای مراقبت از تبلیغات دیجیتال خود تعیین کنید:

مطمئن شوید که آنها به شما چه می گویند، به سوال خود ادامه دهید تا زمانی که انجام دهید
آماده باشید تا علاوه بر هزینه های تبلیغاتی، برای مشاوره و اجرای استراتژیک آنها هزینه ای بپردازید .
درباره نحوه ایجاد یک کمپین تبلیغاتی آنلاین موفق با استفاده از فیس بوک و گوگل بیشتر بیاموزید .

۴. تبلیغات مطبوعاتی
برای موثر بودن در مجلات و روزنامه ها، تبلیغات شما باید بزرگ و جسورانه باشد.

اگر تبلیغات شما باعث نمی شود که کسی در مسیر خود قرار نگیرد و متوجه شود، پس پول خود را برای خرید فضا هدر داده اید.

چه چیزی باید در آگهی من باشد؟

عنوان، متن و تصاویری که استفاده می کنید بسیار مهم هستند. به جای تمرکز بر آنچه می خواهید بگویید، به مشتریان هدف خود فکر کنید – آنها چه می خواهند یا باید از شما بشنوند؟ وارد سر آنها شوید، به پیامی فکر کنید که با آنها طنین انداز شود.

به جای ویژگی ها، بر مزایای محصول یا خدمات خود تمرکز کنید. اگر کسب‌وکار شما گرمایش از کف تولید می‌کند، لوله‌کش‌ها می‌خواهند بدانند که نصب آن آسان است و سود خوبی برای آنها به ارمغان می‌آورد، اما اگر مستقیماً صاحبان خانه را هدف قرار می‌دهید، آنها می‌خواهند بدانند که وقتی روی آن قدم می‌گذارند چه احساسی در آنها ایجاد می‌شود. وسط یک شب سرد سخت

گاهی اوقات فکر کردن به این روش می تواند چالش برانگیز باشد، بنابراین ممکن است بخواهید از یک آژانس خلاق برای کمک به شما در تدوین ایده استفاده کنید. مزیت اضافه شده این است که می‌توانید ایده‌های آن‌ها را با انواع دیگر مواد بازاریابی – عکس‌های الکترونیکی، پست‌ها، پوسترها – تطبیق دهید، بنابراین پرداخت هزینه به کسی برای ارائه ایده قطعاً ارزش هزینه را دارد.

نکات برتر ما را برای ایجاد یک تبلیغ موفق بخوانید .

۵. پست مستقیم
در دوران پیش از دیجیتال، پست مستقیم نام مستعار “نامه های ناخواسته” را به خود اختصاص داد. صبحی سپری نشد که انبوهی از نامه ها و اعلامیه ها روی حصیر خانه نبود. قربانی موفقیت خود شده بود – متأسفانه، همه پیام‌های هدفمند و مرتبط در میان پیام‌های نامربوط گم شدند.

پست مستقیم می تواند به طرز شگفت انگیزی موثر باشد، مشروط بر اینکه از سه قانون کلیدی پیروی کنید:

از داده های با کیفیت خوب استفاده کنید. اگر پایگاه داده خود را مدیریت می کنید، مطمئن شوید که آن را تمیز و به روز کنید. از طرف دیگر، خرید داده از یک کارگزار داده معتبر را در نظر بگیرید – بسیار مقرون به صرفه تر از آن چیزی است که فکر می کنید.
محتوای مرتبط با گیرنده را ارسال کنید. تبلیغ یک مهد کودک به پایگاه داده ای از دهه ۷۰ بیهوده است.
مطمئن شوید که پست‌کننده شما با برجسته شدن و ارائه پیام‌های جذابی که با گیرنده طنین‌انداز می‌شود، علاقه را برانگیخته است.
اگرچه ارسال‌های پست مستقیم گران‌تر از عکس‌های الکترونیکی هستند، اما می‌توانند بسیار تاثیرگذارتر و موثرتر باشند. ایمیل‌ها را می‌توان به راحتی حذف کرد و خوانده نشد، در حالی که نادیده گرفتن ایمیل‌های فیزیکی که ماندگاری طولانی‌تری دارند، بسیار سخت‌تر است، به خصوص اگر محتوای خلاقانه قوی باشد.

بازاریابی کسب و کار شما
بیاموزید که چگونه کسب و کار کوچک خود را با موفقیت بازاریابی کنید و مشتریان جدید را با منابع، ویدئوها و راهنماهای کارشناسان بازاریابی و روابط عمومی جذب کنید.

۶. بهینه سازی موتورهای جستجو
سئو به عنوان یکی از روش های کلیدی برای بازاریابی آنلاین کسب و کار شما شناخته شده است. برای اکثر شرکت ها داشتن یک وب سایت بهینه شده ضروری است و اینجاست که سئو بسیار مهم است. اگر در زمینه سئو تازه کار هستید ، راهنمای مبتدیان ما شما را با کارهای ساده ای که می توانید برای تقویت استراتژی خود انجام دهید، راهنمایی می کند.

برای اینکه صفحات وب شما برای عبارات جستجوی مرتبط یا “کلمات کلیدی” در موتورهای جستجو مانند گوگل نمایش داده شوند، باید در سه حوزه مختلف بهینه شوند: فنی، درون صفحه و خارج از صفحه.

سئوی فنی تضمین می کند که گوگل متوجه می شود و می تواند به راحتی و به سرعت به تمام صفحاتی که می خواهید رتبه بندی کنید دسترسی پیدا کند. داشتن یک وب سایت از نظر فنی سالم تنها یکی از جنبه های سئو عالی است.

در نهایت، کاربران می‌خواهند در مورد محصول یا خدمات شما مطالعه کنند، بنابراین شما به محتوای با کیفیت بالا و جذاب نیاز دارید که بهینه‌سازی شده باشد تا گوگل آن را رتبه‌بندی کند.

نکاتی برای نوشتن محتوای آنلاین

برای کاربر بنویسید نه موتور جستجو. اگر محتوای شما خوانا نباشد، برای تبدیل کاربران به مشتری دچار مشکل خواهید شد.
در کد کپی و HTML خود، باید به بهینه سازی عناوین صفحه، سرفصل ها، پیوندهای داخلی و توضیحات تصویر برای هر صفحه ای که می خواهید رتبه بندی کنید، توجه کنید.
اکنون محتوای کیفی را به صورت زنده دریافت کرده‌اید، به «رای اعتماد» از سایت‌های خارجی مرتبط با موضوع نیاز دارید. از طریق لینک سازی محلی، وبلاگ نویسی مهمان، اینفلوئنسرها، بازاریابی محتوا و کمپین های روابط عمومی، لینک ها را به صورت طبیعی و دستی جذب کنید.

۷. بازاریابی ایمیلی
کلید ایجاد فروش عالی این است که بتوانید به طور واضح و به موقع با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنید. بازاریابی ایمیلی برای ایجاد فوریت های کوتاه مدت و افزودن درآمد افزایشی به عنوان بخشی از فعالیت بازاریابی منظم شما عالی است.

می‌توانید از ایمیل‌ها به‌صورت تاکتیکی برای ایجاد یک پیشنهاد زمانی محدود، فروش پایان فصل یا تبلیغ یک سرویس جدید استفاده کنید.

بازاریابی ایمیلی عبارت است از:

مقرون به صرفه
قابل اندازه گیری
فوری
مقیاس پذیر
کارآمد
پیام خود را تنظیم کنید

هنگامی که لیست مشتریان خود را در اختیار دارید، می توانید پیام های خود را برای مخاطبان مناسب تنظیم کنید – احتمالاً نرخ تعامل برای مشتریانی که قبلا از خدمات شما استفاده کرده اند یا از شما خرید کرده اند بالا خواهد بود. این مشتریان همچنین می توانند ایمیل را با دوستان یا مخاطبین خود به اشتراک بگذارند و دامنه دسترسی و آگاهی از برند شما را به مخاطبانی که ممکن است قبلا هرگز با آنها درگیر نبوده اید گسترش دهند. برقراری ارتباط با مشتریان فعلی راهی عالی برای حفظ برند شما و ارائه به روزترین پیشنهادات و محصولات یا خدمات جدید به مشتریان وفادار، از بین رفته و بالقوه است.

نتایج خود را پیگیری کنید

نتایج ایمیل مارکتینگ فوری است و می توانید به سرعت تعداد مشتریانی که ایمیل شما را دریافت کرده اند، باز کرده و روی هر یک از لینک ها یا پیشنهادات موجود در آن کلیک کرده اند، مشاهده کنید. این به شما نشان می دهد که ایمیل از نظر مشارکت کلی، فروش و بازگشت سرمایه (ROI) چقدر خوب عمل می کند.

داده‌ها به شما بینش‌های عملی نیز می‌دهد، بنابراین می‌توانید ببینید که محبوب‌ترین انواع محتوا، محصولات، خدمات یا پیشنهادات برای هر مخاطب خاصی کدام است. سپس می توانید ایمیل های بعدی خود را طوری تنظیم کنید که این آموخته ها را منعکس کند.

مطالب دیگر را اینجا بخوانید.

داستان موفقیت کسب و کار من با این ۷ روش بازاریابی اینترنتی(در یک برگه جدید مرورگر باز میکند)

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

Leave a comment